Sista inlägget - Indien

Den senaste månaden har jag inte uppdaterat något alls. Det beror antagligen på flera faktorer. Exempelvis att det har inte hänt så mycket då jag spenderat all min tid innanför campusets murar men också för att det har varit så oerhört mycket i skolan. Jag lovade mig själv efter förra terminen att inte sätta så mycket press på mig själv och denna terminen var ännu värre. Det har vart så hektiskt så hektiskt, inlämnigar och projekt så det inte fanns någon ände! När det var en vecka kvar innan 'majors' skulle starta, dvs slut-tentamen för samtliga kurser så hade jag fortfarande jag vet inte hur många inlämnignr kvar och vad händer då? Jag vaknade natten mellan 2-3 maj och var kallsvettig med feber och ont i hela ryggen. Liknande scenario som när jag fick dengue. Fick slagga på sjukan med dropp och medicin. Läkaren trodde att det var en kombination av plötslig matförgiftning och överhettning. Tydligen var de 46 grader varmt den 2 maj. Sjukt! Kan ju ha vart en släng av stress också, vem vet! Efter sista inlämningen var klar, så har det i princip bara varit slappande, bad i poolen som finns här på campus, och till och med unnat mig lite serie-tittande (suits). Gottigt! 
 
I skrivande stund är tentor över, betyg satta, och jag har hunnit säga farväl till de flesta. Ikväll återstår det några, men sedan bär det av hemåt! Detta året har varit otroligt fantastiskt, på massor med sätt som jag inte kunnat vänta mig. Viktigaste slutsatsen senaste året är ändå att det här med utlandsstudier är en himla bra grej! Man får testa på nya saker, utmana sig själv, tänja sina egna gränser i en helt annorlunda kultur med helt nya människor.

Månader har gått till dagar och nu har dagar gått till timmar. Vad som ändå är intressant är hur den hemlängtan som infunnit sig de senast 2 månaderna har börjat förvandlas till att man vill stanna. Missförstå mig inte, idag var jag ute och skulle fixa ett ärende utanför campus, och insåg att jag är rätt mätt på indien ändå. Det är ju inte riktigt som att gå på avenyn hemma så att säga! Men vad som jag verkligen kommer sakna är ändå det enkla livet man lever här, kompisar omkring sig hela tiden, mat serverad tre gånger om dagen och 'laudnry guy' som kommer tre ggr i veckan och tvättar ens tvätt. Dock så kommer det bli helt fantastiskt att komma hem. Svårt att förklara, men känner mig väldigt förv'ntansfull, ivrig och spänd!
 
Tack Indien för att du har tagit hand om mig i snart ett helt år, tack till alla människor jag träffat under året, tack för den kunskap och erfarenheter jag fått och tack IIT för att jag fått studera hos er. 
 
I am going home!
 
 

Kommentera här: