2 månader - Rutinliv

Nu har det gått drygt månader och jag har reda blivit sämre på att uppdatera min internetdagbok, sämre på att städa mitt rum som jag så flitigt städade i början och förmodligen blivit även några kilo lättare, det vill säga kommit ännu mer in i rutinerna. Till min ursäkt har det varit mycket senaste, både i skolan och på helgerna då jag vart ute och rest tillsammans med utbytesstudenterna. För att göra kortare och mer specifika inlägg tänkte jag göra ett inlägg per utflykt och försöka få med de bästa upplevelserna och bästa bilderna från varje trip, så det är incoming är tanken!
 
Detta inlägg får bli ett generell statusrapport av vad som händer och inte händer här borta. Nu ska vi se, det var lite för länge sen jag skrev för att mitt minne ska komma ihåg allt jag ska skriva om som jag inte har skrivit om, förstår du? Det blir vad det blir!
 
För några veckor sedan hände något alldeles fräckt och förjävligt i 'Management of change'. Jag nämnde tidigare om bokredovisningen som var upcoming, som jag och min partner valde mellan två datum - 9/9 eller 10/3. Vi valde naturligtvis det senare alternativet av ren lathet (smarthet) och sköt upp detta per automatik. Inför lektionen den 9e fick vi ett påminnelsemail som sa att grupp 5 redovisade med boken 'who moved my cheese'. Det var ju mycket konstigt rtyckte jag eftersom vi skulle redovisa den 10/3? Eftersom jag alltid är ute i sjukt god tid så läste jag detta samma dag, dvs den 9e och mailade i räserfart till min lärare och sa nåt i stil med att vi inte kan redovisa för vi har ju den 10 oktober. Trots min ödmjukhet kom hon överrens med sig själv om att en kommunikationsmiss kan ha skett men att ho förväntar sig en redovisning samma dag, annars kan vi vänta oss ett rejält poängavdrag. Jag har aldrig gjort en powerpoint så snabbt i hela mitt liv. På en timme hade jag gått igenom boken igen och satt ihop en helt okej powerpoint. Jag hade ingen aning om Sakshi hade läst boken och kunde inte ringa henne för hade inte varit snygg nog att ta hennes nummer - suck. Hon hade läst boken och vi vade 10 min innan lektionen började och genomförde presentationen, och det gick riktigt bra. Det var en stressig och i efterhand väldigt häftig upplevelse, hoppas det gick att få ner känslan här genom text.
 
IIT kör ett fantastisk koncept varje år där de 11 kill-hostlen tävlar för sitt respektive hostel i massa olika sporter i en stor turnering som avgörs på vårkanten. Studenter uppmanas att aktivera sig och sporta och detta skiljer ju sig ganska stort mot Chalmers sig endast sportar i form av matlab och keps. Så jag är ju en fotbollskille så att representera mitt hostel har jag gjort den senaste veckan, i tisdags (22/9) där vi mötte ett lag som Kumaon (mitt hostel) förlorade mot senast med 6-1. Med lite medvind i seglet och också kanske tack vare att jag och två utbytesstudenter var med o spelade slutade matchen 1-1 där jag fick nöja mig med en assist, och det var vi mycket nöjda med.
 
Vidare har vattenpolo-laget tjatat på att jag och Julian ska komma och spela för Kumaon. Nog för att jag kan simma men vad är ens vattenpolo? Femton minuter innan matchstart googlade jag reglerna och fick iaf ett hum om vad man ska göra. Det är som handboll i vattnet, typ. Helt utan förväntningar snärjde jag på mig en mössa, sexig bortom förståelse, som man bär om man spelar vattenpolo och hoppade i vattnet. Julian dunkade in 1-0 tidigt och jag kunde inte förstå vad som hände. Vi ledde? Jag fick in 2-0 senare och matchen fortskred. 4x5 minuter senare stod vi som segrare, 7-0 blev slutresultatet, Julian 4 mål och jag 3 mål. Vet inte vad som hände men häftigt och sjukt kul var det!! Vi har nu spelat 3 matcher än så länge, i de två senare förlorade vi den andra med 5-1(jag 1 mål) och vann igår (24/9) med 4-1, jag gjorde 2 mål. Nästa match är imorn och sen börjar semifinalerna och finalen på söndag- hoppas hoppas på det bästa!
 
 
Har sett och hört att det börjar dra sig mot kallare klimat där hemma i Sverige, och det är ju faktiskt snart Oktober så konstigt vore väl annat. Skillnad är det här för här ändrar sig inte klimatet vidare mycket. Jag tror att medeltemperaturen kan ha gått ner några grader, 3-4 sedan jag kom hit, och luftfuktigheten har bestämt sjunkit något tiotal procent. Har hört sen jag kom att snart, ja snart blir det svalare och mer behagligt. Antar att jag får vänta tills iaf mitten på Oktober för just nu är det fortfarande göööör-varmt. Passar på att slänga in lite av min bästa göteborgska, som jag inte får träna på så ofta här. Hur som, så är det fortfarande mellan 30-40 grader här och hög luftfuktighet. 
 
Passar på att slänga in denna grymt passande och också jätteintressanta bilden som mest indikerar att en cykeltur till skolan, 40 min projektgruppsmöte utan aircondition och cykeltur hem igen, kan vara nog så svettigt!
 
I övrigt blev jag åter igen imponerad av den indiska hantverkarkonsten häromdagen. Tror att detta är en definiton av ordspråket: "man tar vad man har"
 
 
 
Det var en större spricka/hål i golvet på mitt kära Kumaon, och behövde självklart lagas! Laga hålet är första steget, men man bör också försäkra sig om att ingen trampar på konstverket! Lösningen var unik!
 
Ska så snart jag bara kan lägga upp, ett inlägg om varje trip de senaste tre helgerna - Rishikesh, Indore och Bikaner. Tills dess....
 
Hare gött haaaaaj
 
 

Kommentera här: