Long time no see!

Jag vet att jag varit väldigt dålig det senaste på att uppdatera min reseblogg. Får ofta kommentarer som: "reser du ens?" och "bloggen bloggar sig inte av sig självt du vet" så jag tänkte göra slag i saken och uppdatera i lite större utav drag vad som hänt det senaste.
 
Vi hade lov en vecka (19 okt - 25 okt) då farsgubben passade på att komma och besöka mig, vilket var en av denna terminens höjdpunkter helt klart. 
 
Har hunnit med att avsluta den andra omgången av 'minors' som som sagt är en minitenta som normalt är 10-15% av kursens totala viktade betyg samt alla "majors" (30-50%) vilket är motsvarigheten för en vanlig tenta hemma i Sverige. Mindre intressant att läsa om men det är ju trots allt på grund av studierna jag är här. Sammanfattningsvis har det blivit 12 tentor varav 4 lite större och nu till slut är kurserna över. Det har varit väldigt annorlunda att plugga alla kurser för en termin, lite högstadiet/gymnasie-känsla med att ha flera ämnen samtidigt. 
 
En resa till Agra och Taj Mahal har även hunnits med (till slut). Ja det tog ju ett tag. Indien har faktiskt mer saker att se än ett gammalt kärlkesnäste från 1500-talet. Det var dock väldigt häftigt att se!
 
Vidare efter att de sista tentorna var klara och därmed alla kurser för tertminen så blev det en sista utekväll med gänget för att dagen efter ta ett tidigt flyg till Maldiverna, 10 dagar, följt av 6 dagar i Goa innan det blev dags för mig att åka hemåt till gamla Svedala - Göteborg och Växjö.
 
Tänkte att nu när jag börjat bli grym igen på att uppdatera min reseblogg så ska jag göra ett inlägg för varje resa jag gjort senaste som jag nämnt ovan, så vi får se hur det går, men låter det bli en cliffhanger.
 
Kan avsluta med en rolig händelse. Inte allt för längesen så fyllde en av utbytesstudenterna år, och om jag minns korrekt så kom diskussionen upp när tårtan skulle skäras upp, att det var bättre om en person gjorde det istället för att alla skulle in o trängas. Jag är så fyndig så tänkte bjuda på lite svenska ordspråk och dängde till med det svenska uttrycket "Ju fler kockar ju sämre soppa" fast på engelska och började; "too many cocks.... ". Får säga att det blev lite pinsamt och tyst inte helt oväntat. Sånt som händer när svenskan smyger sig på när man minst anar det!
 
Hade gött haj

Kommentera här: